Copiecake

profil.


Här ska du skriva rolig info om dig själv!

För att ändra bilden laddar du upp en egen och byter ut adressen i kodmallen, leta upp ett stycke som heter **PROFIL** glöm inte att göra det på resten av kodmallarna!


sök i bloggen.


senaste inläggen.

» Matteprepp!!
» Cupcakes!
» Händer idag
» regnväder=lookbookplåtning???
» Just chilling with my friend...
» Resultat:
» Snart hårfärgning!
» Hej igen!
» On my way
» Dags för övningskörning!
» Hemma äntligen!
» Träningen avklarad!!
» Attackerad av säljare
» Shopping dag
» What a day!
» Till stan
» Väckt på semestern
» Framme!
» Nu bär det av!
» Träningstips motivation DEL 3

kategorier.

» Cupcakes
» Inspiration
» Outfits/wanties
» Tipsar..
» Vardagen
» livsinspirerande

arkiv.

» Augusti 2013
» Juli 2013
» Juni 2013
» Maj 2013
» April 2013
» Mars 2013
» Februari 2013
» Januari 2013
» December 2012
» November 2012
» Oktober 2012
» September 2012
» Augusti 2012

länkar.


bloggdesign.

Denna design är gjord av: Kinga Dukaj - Oursketchbook.com (c) 2011

planerar nästa cupcake-bak.


2013-01-05 14:53:43 |
Kommentarer [0] | tillbaka till toppen.


När jag mår illa och allt så får jag för mig att jag ska planera nästa cupcake-bak! Nåväl, det är faktiskt bra att komma på andra tankar, trots att jag inte är ett dugg sugen på några cupcakes alls.
Hade egentligen planerat att baka idag, men det var nog bra att jag inte kunde göra det eftersom jag inte alls planerat hur jag skulle göra. Därför är det ju bra att kunna planera lite nu, så mycket som jag orkar och klarar av.
 
Har lite olika alternativ som jag väljer mellan:
1. Jordgubbscupcakes med jordgubbsfrosting och blåbärscupcakes med blå citronfrosting
När man gör dessa så går halva smeten åt till blåbärscupcakesen och den andra halvan till jordgubbsupcakesen.
Det som är bra med dessa är att man inte behöver använda sig av bär (endast sylt). Det är bra eftersom att nu på året är bären inte så smakrika, jag väntar hellre till sommaren att använda hela bär när jag har gratis i trädgården och dem smakar mycket bättre. Då blir ju cupcakesen mycket godare! 
Dessutom så får jag två olika smaker på en smet, as-nice!
Men jag har ett litet problem i frostingen, den innehåller sylt och det står inte i receptet hur mycket man ska ta, tar jag för mycket eller får lite kan hela frostingen bli förstörd. Funderar på att ersätta med jordgubbsesence istället? Sen tycker jag att det är lite för mycket bär, jag gillar att "bryta av" med nån liten chokladsmak.
 
2.Choklad-, mint- och päroncupcakes
Supergod kombination, nått som jag aldrig smakat förut.Dessutom är det en blandning mellan choklad och frukt/bär vilket jag älskar, jag gillar inte när det blir för mycket av chokladen speciellt, men helst inte heller av bär/frukt.
Finns det nått minus med denna underbara skapelse?, ja,tyvärr....Vilket jag upptäckte lite senare. Det är så att man ska ha en after eightbit i varje cupcake, och eftersom att jag har godislöfte och inte får äta after eight så försvinner ju då en väldigt viktig ingrediens i cupcakesen. MEN, då kan man ju fråga sig vad som gälls och inte gälls; Det är ju en smält ingrediens i en kaka och eftersom att jag får äta kakor med choklad i så borde detta inte vara ett problem tycker jag.After eight är ju samma sak som choklad,typ.
Får prata med mamma om det kanske?:) Eller så får jag göra om receptet!
 
3.Halloncupcakes med päronfrosting
Supergod blandning tycker jag att det låter som och man kan bara byta ut fyllningen med hallon mot sylt, busenkelt!
Dock är det somsagt ingen choklad i, men det är det enda minuset.
 
Sådär, nu orkar jag varken skriva eller leta efter fler förslag, men för många förslag kan ju också bli en beslutsångest sen, så det är bara bra att ha några få i taget.
 
Vilket låter godast?,hm.....
 
 
                                



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

















Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se -