Copiecake

profil.


Här ska du skriva rolig info om dig själv!

För att ändra bilden laddar du upp en egen och byter ut adressen i kodmallen, leta upp ett stycke som heter **PROFIL** glöm inte att göra det på resten av kodmallarna!


sök i bloggen.


senaste inläggen.

» Matteprepp!!
» Cupcakes!
» Händer idag
» regnväder=lookbookplåtning???
» Just chilling with my friend...
» Resultat:
» Snart hårfärgning!
» Hej igen!
» On my way
» Dags för övningskörning!
» Hemma äntligen!
» Träningen avklarad!!
» Attackerad av säljare
» Shopping dag
» What a day!
» Till stan
» Väckt på semestern
» Framme!
» Nu bär det av!
» Träningstips motivation DEL 3

kategorier.

» Cupcakes
» Inspiration
» Outfits/wanties
» Tipsar..
» Vardagen
» livsinspirerande

arkiv.

» Augusti 2013
» Juli 2013
» Juni 2013
» Maj 2013
» April 2013
» Mars 2013
» Februari 2013
» Januari 2013
» December 2012
» November 2012
» Oktober 2012
» September 2012
» Augusti 2012

länkar.


bloggdesign.

Denna design är gjord av: Kinga Dukaj - Oursketchbook.com (c) 2011

Proteinpulver


2013-01-15 11:53:19 | Vardagen
Kommentarer [0] | tillbaka till toppen.


Idag på idrottsspecialiceringen så hade vi faktiskt en sjukt intressant genomgång. Det handlade bland annat om hur man ska äta men också om droping och kosttillskott. 
 
Jag har läst på många bloggar om hur dem tar proteinpulver efter att dem tränat för att maximera träningsresultatet.  Man lägger pulvret i sin vanliga mat och kan dessutom välja olika smaker på pulvret som choklad, päronsplit, cookies m.m.
Jag var själv inne på att testa detta och hade så sent som igår kollat på gymgrossisten efter proteinpulver och sökt lite information på nätet, för visst låter det ju frestande att kunna ta en chokladsmakande måltid och samtidigt maximera sin träningsprestation?, Det är inget jag tackar nej till iaf!:)
 
MEN,när jag kom idag till idrottspecialiceringen och han visade en film om dessa kosttillskott så ändrade jag mig direkt. Det visade sig att massa av dessa proteinpulver innehåller massa icketillåtna ämnen som bland annat kan ge cancer och har dopingeffekt. Och det är endast några av biverkningarna, det finns mycket värre biverkningar än dem, och många fler.....
Av 50 pulver som dem testade så var det endast 2 st som var helt godkända och över hälften var farliga för hälsan och kroppen. Det var också massa med gymmare/ tränande människor som tog detta och inte hade en aning om vad de innehöll. Det enda dem viste var att det var "bra för att bygga muskler".
 
Det som var hemskt var ju framför allt att dessa pulver är helt okej att sälja på marknaden, och ingen har nån koll alls över vad de innehåller egentligen...
 
Så, jag tackar nog nej till proteinpulver i fortsättningen...Lite besviken blev jag dock, men jag vill inte riskera min kropp nån allvarlig skada när jag blir äldre.
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

















Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se -