Copiecake

profil.


Här ska du skriva rolig info om dig själv!

För att ändra bilden laddar du upp en egen och byter ut adressen i kodmallen, leta upp ett stycke som heter **PROFIL** glöm inte att göra det på resten av kodmallarna!


sök i bloggen.


senaste inläggen.

» Matteprepp!!
» Cupcakes!
» Händer idag
» regnväder=lookbookplåtning???
» Just chilling with my friend...
» Resultat:
» Snart hårfärgning!
» Hej igen!
» On my way
» Dags för övningskörning!
» Hemma äntligen!
» Träningen avklarad!!
» Attackerad av säljare
» Shopping dag
» What a day!
» Till stan
» Väckt på semestern
» Framme!
» Nu bär det av!
» Träningstips motivation DEL 3

kategorier.

» Cupcakes
» Inspiration
» Outfits/wanties
» Tipsar..
» Vardagen
» livsinspirerande

arkiv.

» Augusti 2013
» Juli 2013
» Juni 2013
» Maj 2013
» April 2013
» Mars 2013
» Februari 2013
» Januari 2013
» December 2012
» November 2012
» Oktober 2012
» September 2012
» Augusti 2012

länkar.


bloggdesign.

Denna design är gjord av: Kinga Dukaj - Oursketchbook.com (c) 2011

Hasselnöts- och chokladcupcakes


2013-03-10 13:20:20 | Cupcakes
Kommentarer [0] | tillbaka till toppen.


Igår så bakade jag cupcakes igen, denna gången med smak av hasselnöt och choklad!
Det var riktigt gott, faktiskt en av dem godaste jag gjort hitentills tyckte jag. Jag fyllde dem med Nursia, men man kan likaväl fylla dem med nutella eller jordnötssmör om man tycker att det är godare.
Dock var jag inte så nöjd med frostingens utséende, som ni kanske ser så har jag inte spritsat utan jag har brett på med en kniv så det är därför frostingen inte ser så fin ut. Jag försökte faktiskt att laga min sprits med hjälp av en plastpåse (det var inte min idé utan mammas) men som jag trodde så gick det hål på påsen så jag kunde inte göra så mycket mer än att ta en kniv och bre på frostingen. Men det är ju smaken som räknas, och smakmässigt så var dem helt underbara.
 
Jag testade även utstickaren från kakburken (blommorna som är på cupcakesen),det ätabara glittret och den ena pastafärgen. Dock blev jag riktigt förvånad över den färg jag fick, på burken stog det "dusky pink/ wine" och det var en färgbild på en röd/rosa färg. Men den blev ju typ brun/lila..... Aja, även om jag fick mig en liten överraskning så var ju inte färgen så hemsk ändå:)
 
 
 
Hasselnöts- och chokladcupcakes:
  1. Värm ugnen till 175 grader.
  2. Lägg mjöl, kakao, socker, bakpulver, salt och smör i en bunke och vispa ingredienserna med elvisp på låg hastighet tills smeten fått en grynig konsistens.
  3. Tillsätt mjölken långsamt i mjölblandningen och vispa tills ingredienserna har blandat sig samman. Tillsätt ägget och vispa ordentligt.
  4. Fyll formarna och grädda i ugnen ca 20 minuter.
  5. När muffinsen har svalnat, gör ett hål i mitten med en kniv t.ex och fyll med hasselnöt- och chokladkräm.
Hasselnöts- och chokladfrosting:
  1. Vispa florsocker och smör så smeten blir jämn med elvisp på låg hastighet. 
  2. Sänk hastigheten och häll i mjölken långsamt, när mjölken är iblandad så vispa på hög hastighet tills frostingen är fluffig och lätt, vispa i minst 5 minuter.
  3. Blanda i hassel- och chokladkrämen.
Recept från: boken "lyxiga cupcakes och läckra kakor"



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

















Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se -